אשת חיל (פרשת אמור)

כוחו של כסוי ראש.

כיסוי הראש מעלתו גדולה מאוד ועליו אומר רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש: אשה שמכסה את ראשה מביאה פרנסה לביתה, זוכה שבניה יהיו חשובים וזוכה לשכינה הקדושה שתשרה בביתה.

אמנם לנשים רבות אין זה ניסיון קל כלל ועקר, אולם שכרו בצדו ולפום צערא אגרא (לפי מדת הקושי כך מדת השכר).

מסופר על אמא שבנה חלה בראשו והרופאים לא נתנו סיכוי להחלמתו. בעומדה ליד מיטת חוליו חשבה ושאלה - מה ה׳ יתברך רוצה ממני? מה יכול לשפר את מצבו של בני החולה? וכן, כשהיא מתבוננת על בנה, אמרה לעצמה - בני חולה בראש והרופאים אומרים שאין סיכוי. סיכוי אותיות כיסוי. ראש אותיות אֹשֶׁר, ובעצם האותיות המרכיבות את צמד המלים ׳כסוי ראש׳, הן האותיות המרכיבות את צמד המלים ׳סיכוי אֹשֶׁר'. אקבל על עצמי כיסוי ראש וכן אביא לסיכוי לאֹשֶׁר לי ולבני. ממחשבה עברה למעשה וכיסתה ראשה במטפחת.

והלא יאומן אכן קרה - הילד החלים ושב לאיתנו הראשון.

עוצמת הקבלה של כיסוי ראש גדולה מאוד, כיון שבקבלה זו יש הכנעה לפני ה׳ יתברך. אמנם כל קבלה בצניעות היא חשובה ומשמעותית, אך בנושא הזה של כיסוי הראש, משקלה גדול ונכבד יותר, ומדוע? כי כיסוי הראש מלבד היותו מרכיב חשוב בצניעות, הוא מהוה תוספת במלבושי האשה המבטאת קבלת עול מלכות שמים. ובמלים אחרות - הכנעה לפני מי שאמר והיה העולם.

הכנעה זו היא הנותנת כח מיוחד וברכה לאשה המקבלת עליה לכסות את ראשה, ולא פעם זוכות נשים לראות בזכות זה נסים ונפלאות ממש וכפי שמספר הרב יגן זצ"ל (נתיבי אור):

היה זה לפני שנים מספר, כאשר נכנסה אלי אשה בלתי מוכרת, אשר אותות צער ושברון לב ניכרו על פניה. מהשיחה התברר כי היא הגיעה כדי להתברך מפי לזרע של קיימא, מאחר וזה שש עשרה שנה שאין לה ילדים, והרופאים כבר נואשו ממנה לחלוטין, עד שהמליצו לה לאמץ ילד ולחדול מנסיונותיה להרות.

אתרי שהיתה אצל כל הרופאים שבעולם, החליטה האשה לנסות גם "רב"... אלי היא הגיעה כשהיא בוכה, תינתה את צערה בדמעות, אולם הקדימה והבהירה שאינה מעוניינת לקבל על עצמה עוד מצוות... "אני שומרת שבת וטהרת המשפחה, וזה בהחלט מספיק לי!״ - היא אמרה, רחמנא ליצלן...

אולם אני לא ויתרתי: ״את מבקשת משהו מאלוקים?״ - שאלתי, והיא הנידה את ראשה לחיוב. "האם מותר איפוא גם לאלוקים לבקש ממך משהו?״ - הוספתי ושאלתי. היא שאלה: "מה אלוקים מבקש?" ואני השבתי בלי היסוס: "אלוקים מבקש שתכסי את הראש!"

באותו רגע נראה היה כאילו ביקשתי ליטול את נפשה של אותה אשה.

”מה? איפה זה כתוב? מה פתאום?" - היא התפרצה, ואני בסבלנות הראיתי לה את המקורות ההלכתיים והרוחניים לאיסור גילוי הראש.

"ואם אכסה את הראש, נראה לך שיוולדו לי ילדים אחרי שכל הרופאים נואשו מכך?״ - היא שאלה בלעג מסוים, ואני השבתי: "אני לא יודע, אבל אם את תעשי משהו, אני אגיד לקדוש ברוך הוא שעשית משהו בשבילו, ואוכל לבקש שיעשה משהו בשבילך!"

"וכמה זמן אחכה לך?" - היא שאלה, שכן בעוד לרופאים היא המתינה שש עשרה שנים, לקדוש ברוך הוא היא לא היתה יכולה לחכות בכלל... ואני, שהבנתי את המצב, השבתי ואמרתי: "אין בעיה. את ממהרת? תחכי חודש! שלושים יום! תכסי את הראש במשך חודש, ונראה מה יהיה!"

באותו הרגע קיבלה על עצמה האשה לכסות את הראש, וכך נפרדנו לשלום. לאחר שבועיים קיבלתי כבר דרישת שלום בהתרגשות בלתי ניתנת לתיאור התקשרה אלי אותה אשה ובישרה כי נפקדה. לאחר תשעה חדשים - שמשתי כבר כסנדק בברית שנערכה ברוב פאר והדר לבנה בביתה!!!

לכן גם אשה שטרם זכתה לכסות את ראשה, תתחיל בתחילה לכסותו בשבתות וימים טובים, בבית ובשעורי תורה ובכל הזדמנות שיש לה, כיון שכל שניה ושניה שהכיסוי עליה, היא מקדשת שם שמים (ואפילו כשהיא ביחידות) ושכרה הוא לאין קץ!!!

2 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

אשת חיל (פרשת בלק)

אמונת חכמים נאמר בתהילים: "אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן לָאֵל גֹּמֵר עָלָי". מפרשת הגמרא במסכת כתובות: "אֶקְרָא לֵאלֹהִים" - אני קובע לאלוקים איך כביכול תהיה ההלכה. "לָאֵל גֹּמֵר עָלָי" - הקדוש ברוך הוא

אשת חיל (פרשת חוקת)

ובערת הרע מקרבך ולעניינו - בת ישראל שהיתה נוהגת ללבוש בגדים לא צנועים, מלבד המצוה שיש לה ללבוש מכאן ואילך בגדים ראויים וצנועים, יש לה גם מצוה לאבד את הבגדים הקודמים שלה ולהיפטר מהם. ולא כמו אותן שטועו

אשת חיל (פרשת קורח)

בשכר הצניעות זוכים לזיווג הגון בחורה רווקה השומרת על צניעותה מגדילה מאוד את סיכוייה לקבל זיווג הגון וצדיק, כמו שנאמר בתהלים (קכה, ג): "כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים". מפרש

פרסום למגזר החרדי דתי
  • Facebook Social Icon
CreativeLogo.png

כל הזכויות שמורות לקול קורא 2019