top of page

הסיפור שלי (פרשת אמור)

מעלת טהרת המשפחה

זוג צעיר שהמתין שנים רבות לילדים ולא זכו להיפקד, כל מאמציהם אצל הרופאים עלו בתוהו, סכומי כסף אדירים הושקעו ברופאים מומחים - אך לשווא. כאשר נואשו מפתרונות ביד אדם החליטו לפנות לרבנים, אולי שם ימצאו מזור לבעייתם.

האשה לא האמינה שהרבנים יצליחו לסייע היכן שרופאים מומחים ובעלי שם בתחום הרפואה לא הצליחו. אך כיוון שבלב היהודי מקוננת תקווה והניצוץ היהודי חבוי לו אי שם, החליטו לפנות ל״בבא סאלי" זיע״א ששמעו יצא למרחוק וניסים גלויים התרחשו בזכות ברכותיו הקדושות.

הזוג נסע לצדיק וביקש את ברכתו. "הבבא סאלי" בכוח קדושתו ביקשם לבכות ולהתפלל בקבר "רבי מאיר בעל הנס" בטבריה ולקבל עליהם שלושה דברים: שבת, כשרות, וטהרת המשפחה. כמובן שנושאים אלה לא היו "הצד החזק" שלהם...., אך כדי לזכות בילדים אדם מוכן להקריב את ממונו ואף לוותר על תענוגי החיים למען מטרה נכספת זו.

הבעל והאשה הבטיחו ל״בבא סאלי” שאכן הם מקבלים עליהם את שלושת הדברים. הזוג נסע "מהבבא סאלי" לטבריה מתוך אמונה שאכן הפעם תבוא הישועה. ואכן בקבר "רבי מאיר בעל הנס" שפכו תחינתם בבכי קורע לב, תוך תקווה שהבטחתו של "הבבא סאלי" תתקיים.

וראה זה פלא: תוך שנה נפקדה האשה בבן זכר. כולם הבינו שיד ההשגחה העליונה היא זו שזיכתה אותם ביקר מכל. אך דא עקא, האב שהבין את הקשר בין ברכת הצדיק להולדת בנו מיד קיבל עליו עול תורה ומצוות, שמירת שבת, כשרות, תפילות ועוד.

ומנגד גם האשה הבינה שהיא זכתה לבן בזכות ברכת הצדיק והיא ידעה שאם "הבבא סאלי" לא היה מברכה היא היתה ממשיכה להסתובב בין הרופאים ללא סיכויים רבים. הבעל שהתחזק מאוד ברוחניות ביקש מאשתו שתקיים את ההבטחה שהם נתנו לרב הקדוש וטען בפניה כי הוא חושש שאם הם לא יקיימו את הבטחתם מי יודע מה יהיה עם הילד. אך האשה סירבה לקיים את הבטחתה לאחר שבנם נולד.

היא כבר לא ראתה צורך לשמור על שבת וטהרת המשפחה, פתאום הנס התגמד לנגד עיניה. היא שכחה תוך תקופה קצרה כיצד היא זכתה במרגלית היקרה. כל נסיונותיו של הבעל לשכנע את אשתו עלו בתוהו.

שמירת שבת וטהרת המשפחה היו בעוכריה, היא בשום אופן לא היתה מוכנה לשמוע על טהרת המשפחה, גם נושא הנסיעה ביום השבת עם בנה הפך לדבר שבשגרה וכלל וכלל לא הסכימה לקיים את אשר הבטיחו "לבבא סאלי".

לאחר כמה שנים פתאום היא הרגישה שהילד "בורח לה", אינו ממושמע, החל לגדל שיער בצורה שאינה הולמת אדם, חוצפתו הפכה לדבר שבשגרה ולפתע היא החלה להבין שאם לא תקבל עליה את אשר הבטיחה מהר מאוד היא תישאר רק עם בעלה.

אומנם יהיה לה בן, אך היא לא תוכל להשלים עם מעלליו. באחד הימים ניגשה האשה לרב והתחננה: "אנא, כבוד הרב, אני מוכנה לעשות הכל! אני רואה שאני מאבדת את בני היחיד היקר מכל, ששנים רבות ייחלתי לו. אנא הצל את בני!" הרב שהבין לרוחה הציע לה לקבל עליה את הבטחתה, אך היא עדיין החזיקה בעקשנותה: ״שבת - כן, כשרות - כן, אך טהרת המשפחה - לזה היא לא בשלה עדיין.

״אנא, כבוד הרב, בוא נתחיל דבר דבר״.... - הציעה. אך, הרב סירב וטען שטהרת המשפחה היא מאבני היסוד של המשפחה היהודית והתנהגות הבן והאורחות חייו יכולים להיות מושפעים מאי קיום מצווה זו. לבסוף נעתרה האשה ואמרה שהיא מוכנה לנסות "לבדוק". וראה איזה פלא: לאחר כחודשיים שהיא שמרה על קדושת טהרת המשפחה הבן החל לקיים מצוות, חזר להתפלל במניין, סיגנון דיבורו הפך למנומס ותרבותי וב״ה חזר לשמור ולקיים תורה ומצוות הפך לבעל תשובה אמיתי.

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הסיפור שלי (פרשת מטות)

מספר הרב זילברשטיין שליט״א בספרו ׳ברכי נפשי׳, לפנינו סיפור מרטיט שקיבלנו מהרב פ.ס. שהיה עד למעשה. כמידי שנה, נוסע אני לחו״ל בשליחותה של אחת המוסדות החשובים בעיר ׳בני ברק', על מנת לגייס כספים להחזקת המ

הסיפור שלי (פרשת פנחס)

להיות "בן אדם"! הנה, זכינו בדורנו לראות מפעולותיו והנהגותיו בקודש של מרן הגרא"צ שך. על מה בכה מרן זצ״ל במשך כל ימיו? מה דרש מתלמידיו במשך כל חיי־חיותו? להיות בן־אדם! פעמים רבות היה מרן חוזר על המשפט ד

הסיפור שלי (פרשת בלק)

הבולם עצמו בשעת מריבה סיפר הגה״צ ר׳ אלימלך בידרמן שליט״א: המעשה הבא התרחש בשנה שעברה התשע״ו, באחת מערי המרכז המפורסמות. ערב אחד, חזרה גברת פ. לביתה ועלתה במדרגות הבניין. לבינתיים, פגשה אותה שכנה נוספת

bottom of page