top of page

שבט מוסר (פרשת מטות)

לחשוב גם עם הדברים "הקטנים"

כל אחד מאיתנו מייחל ומצפה כאשר מגיע אירוע מיוחד במשפחה, חתונה, בר מצוה פדיון הבן, ברית מילה וכל כיוצא בזה, היום המיוחל שמעותד לבוא ובו הכנות מרובות שמתחילות עוד כמה חודשים לפני כן, ריצות מבוקר עד ליל.

פעמים שגם המשפחה החוגגת וגם המשפחה הסובבת, מפאת הטרדות הרבות שעוסקים בהם כעת פחות שמים ליבם לפרטים קטנים מאוד, אך חשיבותן רבה, ואספתי לעצמי כמה גרגירים שהרצו לפני תלמידים ומשפחותיהם בזמן וזמנים באירועים שלהם שקרה להם כך וכך ועד שחשבתי שראוי לעורר עליהם לפני האירוע ובזמן האירוע הן למשפחה והן לאורחים:

- כדאי להשקיע זמן לשבת עם התקליטן זמן מה לבד לפני האירוע ולסכם "על כל שיר ושיר" שמושמע באירוע. פעמים רבות מסכמים על התקליטן על דברים כלליים מאוד, סגנון מסוים, חסידי, מזרחי, ואז התקליטן מחליט בעצמו על שירים מסוימים מאותו סגנון שלא מוצא חן בעיני המשפחה, ואז יש עיקומי פנים ואכזבות. וכיון שמרכז האירוע היא השמחה והריקוד, כדאי שזה יהיה עם טעם טוב ושירים שנבחרו מרצון ולא מאי רצון.

- אורחים שבאים לאירוע צריכים לקחת בחשבון את ענין "הטיפ" שנותנים למלצר או למלצרית שנמצאת בשטח הנשים. יש בזה קידוש שם שמים גדול, ומלבד זאת יש כאן גם סוג של הכרת הטוב על כך שמשרת אותנו ודואג לנו לכל מבוקשנו (גם אם הוא חייב לעשות כן מצד עבודתו).

- כאשר קובעים תאריך לאירוע באולם, פעמים רבות באותו זמן מתקיים עוד אירוע באולם ובפרט כאשר אין הרבה מוזמנים כל כך ומחלקים את האולם לשניים, כדאי מאוד לבדוק שהאירוע השני הוא לא אירוע חילוני (בפרט באולמות בערים הסובבות אותנו בת ים - חולון - ראשון לציון - תל אביב) שמצוי מאוד שבאותו ערב יחגגו שתי משפחות. ולכן יש לשאול לפני שקובעים תאריך אם יש אירוע חילוני באותו ערב, ואם כן לשנות תאריך או לשנות אולם. וכדאי לסכם זאת עם בעל האולם שאם הוא עושה עוד אירוע באותו ערב, התנאי הוא שלא יהיה אירוע חילוני. לצערנו קורים אח"כ דברים לא נעימים, פריצות נוראה, ושירים של מודה ואוירה רחובית וחבל.

- נכון שלבעלי האירוע חשוב מאוד הצ'ק שבתוך המעטפה או המזומן, אבל עצה טובה וראויה מאוד, להכין מראש בבית גם כן פתק קטן שבו נכתוב כמה מילים טובות למשפחה החוגגת, מילים של שבח ותודה והוקרה ושמחה, מלים שמחממות את הלב, ואת הפתק יש לצרף גם בתוך המעטפה. אמרו לי משפחות שקיבלו פתקים כאלו שזה ריגש אותם מאוד ושמרו את הפתק איתם למזכרת, וזה נפלא!!

- היום מאוד "באופנה" לעשות באירועים תמונות מגנטים, ומסכמים עם הצלם סכום כללי, ואח"כ יש תמונות מגנטים חופשי כפי שרוצים, אך לפעמים כל מי שבא לו מבקש תמונות שלעתים שטותיות ולא רצויות, וכדאי על כל פנים להתוות עם הצלם או צלמת המגנטים קו מסוים של כמה וכמה אנשים שרק על פיהם יישק דבר, על פיהם יסעו, על פיהם יחנו, ועם פיהם יצטלמו.

- החתן הכלה חייבים לאכול לפחות כזית לחם כל אחד מהם, כדי שיהיו אח"כ שבע ברכות בסוף האירוע לאחר ברכת המזון. לולא שאכלו החתן וגם הכלה לחם כזית כל אחד אין 7 ברכות. ואם מברכים הרי אלו ברכות לבטלה. ומצוי מאוד מאוד מאוד שהחתן והכלה טרודים ושותים ואוכלים מעט אורז או בשר או דג, אבל לחם כל אחד כזית לא אוכלים, ואין 7 ברכות אחר ברכת המזון ולא כלום (וזה מוסכם לכל הפוסקים) ומי שמברך אין לו על מה לסמוך ועושה 7 איסורים של לא תשא, ה' ירחם!!  ולכן כדאי מאוד למנות אדם מיוחד בכל חתונה שיזכיר לחתן וגם לכלה, ושוב יזכיר ושוב יזכיר עד שיראה אותם אוכלים כזית, ואז שבה ונחה ושקטה הארץ, וכעת אפשר לברך 7 ברכות בשמחה.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדר ליל טו' בשבט

בס"ד יא' שבט תשפ"א סדר ליל טו' בשבט תוכן עניינים א. הכנות לליל טו' בשבט ב. הלכות נצרכות לליל טו' בשבט ג. תפילה לפני סדר הלימוד (מצורפת בקובץ המצולם בעמוד ראשון) ד. סדר לימוד טו' בשבט (מצורף בקובץ המצו

י"א שבט

י"א שבט פתיחת פה לטובה לעולם יפתח אדם פיו לטובה ולא לרעה בשום פנים ואופן. למשל: אם רואה ילד קטן שעולה על מקום גבוה ויש חשש שמא יפול, לא יאמר לו: "תזהר, אתה תיפול", אלא יאמר לו: "תזהר, שלא תיפול". וכן

י' שבט

י' שבט ללמד נפשנו לאהוב הטוב והתועלת ולהדבק בו כתב בספר החינוך (מצוה תקכט): מנענו מלכרות האילנות כשנצור על עיר כדי להצר לאנשי העיר ולהכאיב ליבותם, ועל זה נאמר "לא תשחית את עצה... ואותו לא תכרות". וכמו

bottom of page